вторник, 15 октомври 2013 г.

КЕ – XI ден – 15.06.2013 –събота

Гъз се вдига, глава се не вдига. Дъждовно на Добрила. Чуваме за някакви стачки.



05:47 часа – събудих се преди алармата (за 06:00 часа) (оказа се, че само съм я настроил, ама не съм я включил хахаха). Сефте. Но да отдадем нужната благодарност на Простата все пак! :) Тя алармира винаги! :) Другите не са толкова ранобудни. Аз почти стегнах багажа и си оправих тоалета.  Стана 06:40, а няма и помен от хижарите. В 7:00 по план трябваше да тръгнем, ще си ядем от на мама баницата, хем да олекне раницата. Чух се със Зори и Пацо, те с Руми отиват на заслон Ботев от Видима – среща довечера на заслона. Остава и само нашата „разбита команда” да тръгне. Един по един всички слязоха от стаята в столовата , хапнахме малко баничка, дойде хижарката. 12 лв за нощувка на човек. Бара го сметнахме, че ни е бил общо 48 лв, 90/4=23 лв/човек и пак сме приятели... :)
Докато се разплащахме видях познати лица от ловешкото ПСС на календара в хижата, Миро пък изрази негативното си отношение към ДПС и ставащото в държавата ни в... тетрадката за похвали и оплаквания на хижата. Аз не бях толкова духовит.  


В 8:20 часа четири пушещи тикви са застанали за обща снимка пред хижата: 



Миро Кусътъ, или бай Мире е най- вляво (съученик от Гимназията в Лойч), аз, Фифо и Велко. Хубавци... До х. Добрила нищо не съм писал в тефтера. Не знам защо. Абе май знам, и аз не съм бил най- читав. :) Ама поне имах желание да ходим, времето беше идеално, слънчево... с опции да се развали за 5 минути, както винаги. :) Оставихме птичарите да си снимат и поехме по пътя. На мястото с обхвата Фифо звънна на баща си. Имаше рожден ден, пратихме поздрави и ние. Ех, ако днес беше срещата на Беклемето, представям си какво можеше да стане... или по- скоро ние да останем. :) Пътеката през гората е доста приятна, не е стръмна, на сянка е, идеална за „снощни”. Срещнахме един чичак с мотор да слиза надолу. Пита ни дали сме му виждали конете. Не, не сме, то и ние толкоз можехме да гледаме, ма все един кон бихме забелязали... :) 


Като излязохме от гората се отвори гледка прекрасна – назад към х. Дерменка, там откъдето идвахме, а на юг цялото поле се видеше. Красота. 


И облачета разни... абе лиготия...


От тези облаци, за които на вр. Мургаш метеоролога ни каза, че не са на хубаво... Абе може да не са на хубаво, ама бяха много красиви, щом аз съм си позволил да ги снимам чак. Пътеката беше добре отъпкана и съответно джвиреше от вода. Аз бях с гетите, превантивно, защото знаех, че по едно време ще газим пак хвойни. Пътя влиза в една борова гора. В коловозите от джиповете се беше задържала вода от дъждовете. Аз си намерих ново призвание. С един кол прокарвах напречно малко каналче в ръба на коловоза и водата тръгваше. Хидроинженер ти казвам, брат ми! Но пък явно съм забравил да снимам. 
Още малко и стигнахме до х. Добрила в 11:15, за 2 часа без 5 минути. Седнахме вън на една слънчева маса да хапнем. С Миро си взехме по бобец срещу 2 лв, Шуменско стъкло – 2,5лв пих аз, а Миро за тея пари пи гадно кенче Гюнтер... нещо си. Фифо и Велко пробваха агнешката супа.
На нас с Миро и Велко много ни се ходеше нагоре. Здравия разум на Фифо проработи за пореден път и мисля, точно на време и място. Започнаха да се събират облаци, явно нещо горе се случваше. А до заслона Ботев сме само по билото, през най- централната част на централното старопланинско било, не е шега работа. Фифо пита по телефона за времето – не беше за ходене. Единствено ме е яд, че нямаше да можем да се видим с Руми, Зори и Пацо на заслона днес, нищо, ако утре не бързат ще се видим. Какво пък, тук има бира. :)
12 часа – оставаме на хижа Добрила! (Най- късия ни преход)

СУХАТА СТАТИСТИКА:

11,15 часа х. Добрила ~1789 мнв
9,7 км/ден***241,2км ТОТАЛ
2,35 часа движение***3,7км/ч движение средно
0,20 часа престой
2,55 часа общо за деня***3,3 км/ч общо средно


Добре ли е, а? Развали се времето и ние си пием биричката, за да не бедстваме... :) Настаниха ни в трета стая, но ние не бързахме да се качваме, разпънахме си катуна както обикновено в столовата. 


Зори, Руми и Пацо имат обхват, но не вдигат. Писах им смс. Дано и те са видели накъде отива времето и да си останат на х. Плевен днес. Срещата май ще пропадне.

 И пак барбут и бира. Тоя мач вече сме го играли. :) 15 лв е нощувката тук, хижата е доооста луксозна. Стята ни е с 3 двойни легла, много добре изглежда всичко. В столовата има голям телевизор, слушаме музика, пием бира, карти, зарове... Ей, останаха ни париците тук. Я, днес е 15ти. С Фифо сме взели заплати днес! (Взели заплати, получили помощи, все тая... то даже не са помощи, а обезщетение за безработицата. Да живей!)






Първата игра я взе Велко. Заваля. Сега пак напече.
Оле, днес са ми почнали очните, забатачихме магистратурата...


Фифо и Велко отидоха да се къпят и да почиват в стаята. Ние с Миро плющим сантасе. Вън подухва, ту влизаме, ту излизаме. Хижарите решиха да ни покажат хотелската част. Там е по 50 лв на човек. И има защо. Аз се почувствах малко неловко, страх ме беше да вляза, да си призная. Ето за какво иде реч: 





Лукс, лукс, лууукс. Да се качиш с лифта или джипа и като му отпочнеш оня туризъм в хотелската стая в планината. Кеф ти Discovery channel, кеф ти National Geographic на белия SAMSUNG. И за невежите, телевезорът не е плазма, а е LCD, и не се нуждае от декодер!!! 











А ВИЕ мислите, че НИЕ бедстваме... в своя защита ще кажа, че не всичко изгледаше така за цялото КЕ. Абе само тук беше така. Много пари, много средства...

Уан мор биър. 4 чертички, една задраскана и още една...(6 демек) и сега извода:


Така до морето не се стига!!!


Фифо и Велко голям сън направиха. Аз май да допия бирата, да си кача багажа и да взема душ.

Явно съм го направил.

Агнешка (3 лв), бира (Шумен светъл 2,5 лв), 2 кифтета (2,60 лв), 2 филии (0,40лв) и като теглиш чертата 8, 50 лъва за вечеря... То пък да не каже човек, че е взел безработните пари днес. Хижарите не го забравиха цял ден и ме подкняха да почерпя. Да бе да, аз аз ли съм или не съм? Ц. Аз съм си и не черпя. :)

Зори, Руми и Пацо не са комуникативни. Дано са на заслона. Чакам SMS. Цъ, не пишат. 



Пак бира и Генерал. 20:20 часа.


21 часа. Чухме се с НадеМира. Пробвала е новия байк до язовир Искър днес. Повече от доволна. Но няма да дойде утре, да ни види. BTW, бих на Генерал! Изби ме на творчество. Рисувам по корицата. 


Велко, Фифо и Миро си ровят фейсбука. Велко прочете:

„По- добре врабче в ръката, отколкото патка в гъза!” Факт! :)



22 часа – Новини: ОСТАВКА, ПРОТЕСТ, СОФИЯ БЛОКИРАНА. Политиката излиза извън контрол. Никой от нас не иска да бяга от страната, обаче?!

Така съм завършил този ден в тефтера. Предлагам така да го оставм. „За сига така остава...”  


 


Няма коментари: